tisdag 15 maj 2012

Idag var 1/2 Lyckeby på hockey VM! Vi har en sån fantastisk kille som jobbar på skolan; han är inte bara bra, grym med eleverna, trevlig - han e hockeygalning oxå! Så han fixade biljetter till alla som ville gå! Norge - Danmark var det, där norrmännen vann lätt med 6-2. Efter det var det hög tid för pedagogisk ventilation med skolans fantastiska bildlärare, mkt skönt var det!

Från jobbet bar det av mot Huddinge sjukhus för ett besök hos pappa. Gjorde ett quick stop på bolaget, fick glädjefnatt! Tänkte kolla in rosésortimentet, men det behövdes inte. Den 1a flaskan jag såg var Minuty!! Äntligen säljer dom det på systemet! Sommaren är räddad!

Med pappa var det ganska bra, tycker jag. Han såg ut som vanligt, något ansträngd andning annars ganska ok. Tog upp lite jobbiga saker som funderingar kring ev försäljning av landet, att han inte bör vara ensam -speciellt nattetid. Tycker han tog det bra, hoppas han hörde vad jag sa och funderar på det!
Stannade på Pulsen och köpte hårfärg- det gråa börjar titta fram igen :(

Väl hemma satte jag mej på balkongen med ett glas Minuty och pustade ut! Hem ljuva hem! Jag älskar mitt hem!

Med posten idag kom mina fina visitkort oxå, som min älskade, omtänksamma mor har beställt till mej! Hon är den grymmaste! Vad skulle jag göra utan dej, mamma?!?

Nu en stund i badkaret med en mask!

Carpe Diem, kära vänner!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar