onsdag 9 maj 2012

6 ÅR

Helt ofattbart att det var sex år sen jag höll ett litet knytte i mina armar för 1a gången! Sex år! I flygande fart tar du dej igenom livet, snart ska du börja skolan... Vart tog åren vägen? Liten har blivit större!
Med ångesten i halsen sa du igår "jag vill alltid vara fem år, mamma! Jag vill inte fylla sex...." men imorse vaknade du med ett leende när jag sjöng ja må du leva för dej! Din pappa kom med paket o kramar, innan det bar dax för dagis, när han var på väg till jobbet
Moster & kusinerna hämtade dej på dagis, Anna & barnen kom med pastagratäng, Tobbe kom med paket, likaså Malte & Lisa, morfar & Fredrik & Martin! Lyckliga du öppnade dina paket omsorgsfullt, kände o klämde o undrade vad de kunde vara!
Linnéa gjorde godaste jordgubbstårtan och Elliot o Lova blåste ballonger! Alla glada sjöng för full hals!
Lycklig kille somnade utmattad till berättelsen om Star Wars ikväll!
Glöm inte --> Carpe Diem

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar