onsdag 5 mars 2014

DET VANKAS...

Det vankas träningsvärk, slog och sparkades som en galning igår vilket känns ordentligt i ryggen och höfterna redan, gissar att det kommer bli jobbigt att hålla händerna på ratten imorn eftermiddag. Jag våndas varje gång jag är på väg till TMT men är lika galet nöjd varje gång jag går därifrån! Snygga tights har jag i alla fall när jag svettas!



För ett tag sen var jag och Hugo med brorsan och hans familj i Kungsberget och åkte lite skidor. Hugo var överlycklig och vill helst åka slalom hela tiden just nu. Det var asnajs att glida ner för backen, trots att det var en helt annan grej att åka på carvingskidor än på vanliga slalomskidor. Hugo gick i skidskola 1 tim varje lör- och söndag morgon. Han krockade med en sten när han vägrade lyssna på mej om att han behöver ploga för att kunna stanna. Såklart... ungen kan ju själv! Har ingen aning om var han har fått sin envishet ifrån.... hehe








Just nu är jag ganska nöjd på jobbet, känner att jag är hyfsat i fas, inte riktigt lika stressad, men det är verkligen helt galet speciellt att arbeta med tonåringar - ingen dag är den andra lik. Men jag skulle verkligen ALDRIG vilja arbeta med något annat...tror jag...

Imorn drar jag och Hugo ner till Jönköping och hänger över helgen, det ska bli najs. trots att vi har "späckat schema" finns utrymme för en massa hänga omkring tid - vilket känns välbehövligt. Vi ska kalasa, schappa och bara vara!

Den underbara doften som har funnits i min nedre hall i ca 2 veckor har nu visat sej vara vad jag misstänkte - en död råtta i väggen. Jag kan säga att det stinker apa och jag vill kräkas varje gång jag går in genom ytterdörren. Har fått information om att mumifieringen tar 1-2 månader beroende på väder och vind - härligt! Då är det ju bara 2-6 veckor kvar.... BLÄÄÄÄ! Har fått en spray som ska vara neutraliserande - hjälper föga än så länge! Har satt upp en skylt utanför dörren nu "Krematoriet fullbelagt - gå och dö i någon annans vägg!"






Nattis och glöm inte Memento Vivere! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar