söndag 9 mars 2014

BORTAHELG

Har spenderat helgen på bortaplan! Tog ledigt i fredags för att få en extra dag, var skönt att få komma iväg på torsdagen! Efter att ha lämnat skolan med allt var det innebar den dagen var jag lycklig att få lämna det i Huddinge o packa in Huggebugge i bilen. Skönt att få rulla mil efter mil!

När vi nått Jönköping stannade vi- skämde oss in vid middagsbordet o blev proppmätta! Härliga återseenden!
På fredagen åkte vi till Rabalder i Falköping o åt en härlig ostbuffé på Osterian. Mums! Hugo var lagom road, men vi stannade på godisfabriken på vägen hem o då blev han lite glad även om han inte är så förtjust i godis längre. 

Kvällen tillbringades framför Lets dance- har dock ingen aning om vem som åkte ut. Jag somnade... 

Lördagen var Hugos shoppingdag! Vi åkte till A6 och började med en lunch innan vi körde igång med shoppingracet. Det blev i alla fall ett par byxor (!!!), ett gång t-shorts o collegetröjor samt en packe strumpor. Han var nöjd o glad! 
På kvällen kom Pelle, Lisa, Maya & Stina och mamma & Monica, Hugo tyckte att vi kunde förfira min födelsedag lite. Det blev ugnsbakad oxfilé med potatisklyftor och div olika såser, och en bamsesallad! Beckis o Hugo hade bakat en tårta oxå! 

Idag har vi kalasat för Maya hela eftermiddagen! Värsta finaste vårvädret har det varit (fortf 12grader kl 19), alla barnen har varit ute o spelat fotboll i solen! Man blir ju så lycklig i själen av vårglada barn!!

Hugo har studiedag imorn så han stannar en extra natt hos Beckis medans jag satte mej på bussen hem. Mamma/mormor får köra min bil hem imorn! Känns lite skumt att han ska sova borta så långt borta, men jag är dock inte ett dugg orolig-han är väldans trygg i den där familjen! 

Har rättat 9P4's del av hörsförståelsedelen på övningen inför NP. Blandade resultat kan man säga! 

Asvarmt i bussen! Undrar om busschauffören försöka koka oss, kanske är värsta monstret som ska kidnappa o äta upp oss?? Yheey...börjar bli lagom uttråkad tror jag minsann.... 






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar