lördag 8 september 2012

CAFÉ CORNISHE, mm

Mitt arbetslag på Lyckebyskolan ville fira av mej & Kenneth, vi har ju båda gått vidare till nya skolor, så de bjöd på en underbar middag på en libanesisk restaurang på Norr Mälarstrand. Så himla gott! Kommer sakna mina gamla kollegor, det är tur att jag har fått så bra nya arbetskamrater!
Förkylningen har slagit rot i mej känns det som. Bihålerna värker så jag kör hårt med heat lotionen. Släpper lite då så man kan ligga ner o sova.

Sen hade jag ju lovat bästa Anna att vara barnvakt åt Vendel o Palma i helgen oxå, så det är bara att hålla god min, förkylningen går väl över nån gång? Hur som helst hade vi superfredagsmys igårkväll och sen har vi haft en skön utedag idag. Vi åkte hemifrån vid tiotiden till skogen med Tobbe, Elliot, Lova & Wilda. Vi hittade massor av trattisar!! Vi fikade på ett berg i solen och barnen hade superkul! Sen åkte vi till Skeppsmyreparken och gick o kollade på loppisen o lekte i parken. Hittade en mössa till Hugo, limegrön med stjärnor på, en hem ljuva hem skylt o en dunjacka till mej för noll o ingenting! Älskar loppisar!!
Sen åkte vi o hälsade på Putte, där fälldes det stoooora granar o hur spännande är inte det när man är liten? Tog en tur i skogen där oxå. Sen körde vi Putte till hans mor o far o hamnade rakt in på en släktkräftskiva. Hur trevligt som helst! Barnen kollade ankorna, kaninen o fiskarna, sen åkte dom i skopan på grävmaskinen. Var jättekul att träffa Pillan, Lisa o Kjelle- precis lika som när vi var små! Sen körde vi hem Putte igen och åkte hem. Väl hemma stoppades Vendel & Palma i badet och sen åkte V i säng. Han somnade på stört, trots att kl "bara" var sju. Palma & jag har kollat på Rio. Pillan, Tord o Douglas kom förbi me gossedjuren som vi glömde och nu är det snart nattis för P oxå. Känner att det är dax för en Ipren igen, burken är snart slut :/

Carpe Diem!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar