lördag 8 juni 2013

POOLHÄNG

Började dagen redan kl fem imorse med en hostattack utan dess like, trodde lillsnorpen skulle hosta upp lungorna. Vid halv sju gav han (& jag) upp hoppet om att få sova mer och gick upp. Vegas vaknade oxå och sen var morgonbestyren i full gång. Utvält oboyglas över min telefon som tack o lov räddades i en väldig fart! Sen skulle pojkarna ut och cykla, tog tre minuter sen kom en ylande Hugo tillbaka med ett gigantiskt skrubbsår på knät. Något skrubbad axel och arm oxå. Som tur var så var mamma här och drack kaffe, så hon gjorde rent såren och jag plåstrade om. Mamma är verkligen grymt bäst på att göra rent sår, jag får ju kräkkänslor av det. Riktigt fult sår är det, måste göra skitont! 

Åkte över till Anna och hängde i poolen hela dagen, Hugo har oxå badat så han glömde nog bort såret ett tag. Mamma hakade oxå på dit så hon har fått bada hon med! Gjorde hamburgare till middag, sen åkte vi hem. Såg redan när vi satt i bilen hur Hugos feber kom krypande. Fan! Tycker han har fått nog av sjukdomar nu! 

Hur som helst så slocknade Vegas ganska fort och Hugo, jag o mamma kollade lite Emil innan Hugo gav upp för John Blund. Har bullat upp honom ordentligt med kuddar och hoppas han slipper hosta som en galning i natt! 

Själv ska jag krypa till kojs nu oxå, är helt slut! Tar på krafterna att vara barnvakt, faktiskt, även om det är både kul o roligt! 

God natt! 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar