torsdag 6 juni 2013

EN DAG

Idag var det äntligen dagen vi fick åka till Arlanda och hämta mamma/mormor som har varit på vift i USA i tre veckor! Nu är det som vanligt igen, skönt att ha en mamma som älskar att vara med sina barnbarn! Jag vet ju vilken trygghet det är för just barnbarnen, tänker på hur jag alltid var hos farmor och farfar. Där var dörren aldrig låst och jag var välkommen dag som natt! Mycket värdefullt! ❤

Sen, när mormor kommit till rätta hemma, åkte jag o Hugo ut till Anna för lite "barnvaktande". En solig och varm dag vid poolen! Hur skönt som helst! Fina samtal med barnen- mysigt och lärorikt! Pratade med barnens morfar oxå, han är en go lirare må jag säga! Sen hade jag ett kärt återseende med Sigge; han blev helt galet glad när han hörde min röst! Antar att det kanske stämmer att hundar aldrig glömmer en röst? 

Jag och Hugo tog med oss Palma hem, köpte biljetter till morgondagens biobesök, tände grillen och åt massa goda grillspett och ugnsbakade färskpotäter, sallad och goda såser på verandan. Doppade två lortiga barn i badkaret, satte på en film. Hugo gav upp först och strax därefter Palma. Vi får se klart filmen imorn, helt enkelt?! 

Själv njuter jag nu av tystnaden! Om några timmar är det fullt ös igen....

Carpe diem och.... Glöm inte att leva, som farmor alltid sa! ❤










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar