måndag 9 januari 2012

Ett tag sen

Det var ett tag sen jag skrev lite... har inte alltid något behov av att skriva, eller jag tänker att jag kanske inte vill dela?

Hur som helst så har jul och nyår passerat. En julafton utan Hugo vilket betydde noll julkänsla, faktiskt, trots att jag var hemma hos bror min och hans familj. Där är det alltid väldigt mycket julkänsla, väldigt mycket jul. Jag blev lugn när jag kom dit och inte lika "tom", men det där riktiga julmyset uteblev. Mackan kom och hämtade mej och mamma. Vi gick hem, mamma hem till sej, tog ett glas vin och mös. Fick det bästa av Macke; nya stötdämpare inkl byte av dito till bilen. Hur bra var inte det?!? Nu slipper jag gunga till jobbet ;) Dessutom prickade han in att min gamla dammsugare gav upp dagen innan och kom med en ny! Är så bra att jag får sånt av honom som jag bara HATAR att köpa själv men blir så lycklig av att få! Lyllos mej som har en sån bra kille!

Juldagen var Hugos julafton med mej, det var mysigt, Tobbe och gänget kom, mamma bjöd på middag. Skön kväll med lagom mycket julklappar. Barnen nöjda och Hugo överlycklig för bland annat en Beyblade bana! Kul att se när de blir så där jätteglada för något de har önskat sej så mycket! Årets julklappar var en riktig hit faktiskt!

Sen passerade några dagar med lek och stoj. Kollade presentationen av årets nyårsraketer på Turbo Center. Snön lös med sin frånvaro och gör fortfarande. Tråkigt, men skönt att slippa skotta fram bilen varje morgon!




Nyår kom och passerade, vi var ute hos Anna och barnen och lämnade lite julklappar och åt lunch. Dom drar ju till Thailand imorn och blir borta i tre månader. Känns som en evighet! :( Men skönt för dom att komma iväg! Förhoppningsvis hittar jag en svinbillig biljett till mej och Hugo så vi kan åka över sportlovet! Vore ju inte helt fel...

Nyårseftermiddagen och kvällen spenderade jag och Hugo tillsammans med Lisa, Jonas, Sigge & Malte. Åt middag, eldade i eldkorgen, snackade skit, killarna lekte, Jonas smällde raketer för killarna vid 9tiden, sen var det glass och nattis. Skönt att vakna på nyårsdagen och var pigg! Skönt oxå att inte få ett skräcktelefonsamtal mitt i natten. Skönt att ha lilleman hemma.






Nyåret kunde faktiskt inte börja bättre, jag gick in på mondo ("hemsidan" för de som pluggar eng på SU), tänkte att jag skulle kolla om resultatet på vokabulärtentan kommit upp. och ja det hade det. Jag var faktiskt tvungen att gå ifrån datorn för att sen gå tillbaka och läsa igen och tänka ordentligt vilket datum jag gjorde tentan. För där stog ett G!!!! G som i godkänd! TJOOOOOHOOOO, snabbt som satan så fyllde jag i examensansökan och skickade in den. Nu är jag äntligen klar!

I lördags åkte jag & Hugo till Sickla för en thailunch med Anna, Vegas & Vendel. Mumsigt!

 Sen bytte jag och Anna in vårat vänskapsarmband från Humanity till två nya. All text hade försvunnit på det gamla. Tyvärr hade de inte kvar något sånt som vi hade så vi tog två smala. Anna fick ett brunt och jag ett rött. Sedan åkte vi hem till Marlena som hade fyllt år med lite paket och blommor och åt tårta. Det var kul att se hur hon bor, jättefin lägenhet! Hon hade även några peruker som Hugo testade, han var lika söt som tjej faktiskt!



Idag har jag varit en sväng ute i skogen på Ingarö och hämtat hem en kökssoffa! Den gjorde sej riktigt bra under hyllan vid matbordet. Känner att det börjar bli bra. Ganska hemtrevligt, om jag får säga det själv...


Under lovet och ledigheten har jag utbytt massor av närhet, kramar, tankar & funderingar med min favoritman oxå. Tankar, känslor, beröring, mys och närhet. Min fysiska, fysiska, nära, nära, men ack så envisa älskling! Vi har pratat om allt från ilska till glädje, ryggsäckar och dess innehåll, känslor, rädsla, vilja, ickevilja... ja, you name it och vi har diskuterat och funderat kring det.
Jag älskar honom innerligt samtidigt blir jag inte klok på honom! Men, jag har sagt det förut och det tål att sägas igen - jag ska ingenstans så det här får ta den tid det behöver.
Tillsammans får vi pusselbitarna att falla på plats, tillsammans blir vi hela, tillsammans är vi lyckliga, tillsammans blir vi lugna och trygga!

Avslutar. Tom. Behöver sova. Ny dag imorgon. Men kom ihåg - AMOR VINCIT OMNIA!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar