tisdag 16 augusti 2011

Tänker

Funderar och undrar hur det kommer sej att man inte hänger mer i parker? Det är ju värsta schyssta grejen! Det kom jag på sista helgen på semestern, och typ sista sommardagen. Ja, jag är lite sen, jag vet... Men jag, Lisa & Mamma tog barnen o åkte till Tungelsta och där i en trädgård/park var det värsta oasen! Band som spelade, lekpark, en liten å, klätterberg, trädkoja, klätterträd... och en filt att hänga på. Hur soft som helst! Vi hängde omkring där i flera timmar, barnen lekte och stojjade --> hade hur kul som helst!

Sen har jag en önsketanke oxå... att Macke fick allt tålamod, all kraft o styrka jag har (hade) kvar till sitt skruvande i garaget ikväll! Jag hoppas han känner att jag tänker på honom och önskar jag kunde hjälpa till...men jag är inte så haj på att skruva bil, svensk grammatik, stavningsregler, analyser och sånt är mer min grej. Dags att plocka fram "lärarhjärnan" nu förresten för på måndag drar plugget igång på riktigt, då kommer eleverna. I år ska jag vara den grymmaste, bästa läraren jag kan !

Nopp, kudden ropar mitt namn och jag ska vira in mej i lukten som finns kvar på kudden och sova sju kvart i timmen så jag är utvilad imorn ;)

Amor Vincit Omnia

1 kommentar:

  1. Tvivlar inte en sekund på att du är världens bästa lärare. Jag tror jag känner dig tillräckligt för att se hur mycket tid, kraft och tankar på alla dina elever. De ska vara stolta att ha dig som lärare.

    SvaraRadera