onsdag 15 februari 2012

idag...

...har jag använt presentkortet jag fick av pappa & Eva när jag äntligen tog min examen (efter 8 långa år).
Pappa ville att jag skulle köpa något som kunde påminna mej om farmor. Det var viktigt för farmor att jag skulle ta min examen fullt ut och det var samtidigt viktigt för henne att jag inte glömde bort att leva. "Du glömmer väl inte att leva, Ammi? Du har bara ett liv, ta vara på det!" Det sa farmor ofta till mej.

Åh, vad jag kan sakna att höra hennes röst. Den var len och varm, älskade farmor, var är du när jag behöver höra din röst!? Jag köpte ett par fina diamantörhängen i vitt guld -klassiska, kan jag ha tills jag dör. Sedan köpte jag ett halsband i silver- en kulkedja med tag. Taggen lämnade jag in på gravering.

Jag tog farmors ord... de ska förevigas på taggen och jag ska bära dem runt halsen varje dag. På så sätt är hon verkligen närvarande, inte bara i mina tankar!

Memento vivere

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar