onsdag 4 maj 2011

vuxna människor

Vad ska man säga om vuxna människor som beter sej som tonåringar?
Jag trodde att skitsnack i ordets rätta bemärkelse hörde tonårstiden till? Om ens då. Men det är ju så; de som snackade skit om folk i tonårstiden gör det fortfarande. Kanske inte har med perioden i livet att göra utan att det "hör personen till"? Men jag blir lika förvånad och illa berörd varje gång det händer. Men i samma sekund så tänker jag att det är mest synd om den som snackar skit, då det oftast är osäkerheten som talar! Stackars osäkra människor, aldrig få känna sej nöjd, trygg och aldrig växa upp. Jösses, kan inte vara lätt att se sej själv i spegeln varje morgon.
Samtidigt som jag har lämnat de flesta av dessa skitsnackare bakom mej, jag har nya/gamla, bättre, finare, ärliga, toppenfina vänner idag, så "drabbas" man ändå på ngt sätt. Äh, det är väl bara att inse att de kommer finnas där, gäller bara att hantera dem på ett sätt som är bra för mej!

Hursomhelst, på måndag fyller Lillskrutten fem år! Galet, vad tiden har gått fort, men oj så skönt att tiden går framåt. Tycker Hugo är i en underbar ålder just nu, han är en sån klok och fin liten pojke! Mammas lilla gos! Älskar dej oändligt!

Den här veckan njuter jag av Storskruttens gos och närhet. Har aldrig förr mött en människa som ger så mkt av sej själv! Vackra, vackra människa som stöttar, hjälper och håller mej hårt! Älskar att svassa kring benen på honom...

Näe, min kära - ta vara på varandra och det lilla i livet! Man vet aldrig hur morgondagen ser ut...
CARPE DIEM!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar