måndag 9 maj 2011

Helgen

Helgen som just svischat förbi går till historien på flera olika sätt! Hade tänkt att jag skulle tagit massor av kort...men kom av mej!
Uppstart i fredags med en riktig supersmarrig middag nere hos Lisa. Barnen var lyckliga över att ses igen och lekte med sina saker och varann lika fint som vanligt!
Tror Hugo var gladare än gladast att vara hemma igen, det var en moloken Liten jag hämtade på Dagis...han kämpar så -- håller ihop och så brister det. Min mammahjärta blöder! Stilla tårar rann nerför hans kinder när vi kramades på dagis...fy, känns hårt.

Lördagen började vi med att städa och röjja ute på gården, det var städdag. Bläää, det finns en del suriga människor som bor här i området. Skönt att bo längst inne i hörnet så man får vara för sej själv! Avslutades med korvgrillning, lördagsgodis till barnen och lotteri av städvin till de vuxna. Sån tur att jag vann i år igen! Enda gången jag har tur...

Efter att ha pustat ut i solen i 5 min svidade vi om och gick ner till centrum för att gå på kalas och fira att Martin fyllt 4 år. Röj röj i en timme, sen satte vi oss på Maggans altan och jäste i solen och var nöjda över att barnen fortsatte leka! Visade sej oxå att Maggan är god vän med Kerstin, min fröken, som jag hade på 6års! Helt otroligt! Hon sa att Hugo var lik mej när jag var i den åldern. Kändes fint att höra! Avslutade med att ta bussen hem och köpa med en pizza på grillen och den slukades runt bordet hos Lisa innan jag och Hugo smög upp till oss och somnade som 2 stockar!





Innan jag somnade hade jag dock ett ganska långt samtal med en halvt förtvivlad Mackan. Turbon på bilen hade rasat...så himla orättvist! Som han har kämpat hela vintern och fixat och donat med den röda donnan, så går allt sönder. Hoppas, hoppas att inte hela motorn har gått i bitar bara, kanske, kanske det går att laga? Vad vet jag? Jag kan bara hoppas...

Söndagen började med bullbak och en taxichaufför som letade efter ägaren till en borttappad iphone. Tur att det finns snälla, ärliga människor! Annars hade Mackans nya telefon varit ett minne blott. Den kom i alla fall till sin rätta ägare, tillsammans med en påse nybakade bullar. Sen fixade vi och trixade lite här hemma innan det bar iväg på fotbollsröj! Herrejösses, hela Källbrinks IP's fotbollsplan var fylld av springande och hoppande barn! När vi kom hem så var det surpricekalas för Hugo. Mamma hade varit här och fixat, hämtat Star wars tårta och blåst ballonger. Han blev jätteöverraskad! Det var roligt att se! Sen körde vi korv- och hamburger grillning här hemma ute i solen.

När vi kom in och Hugo hoppade i pyjamasen efter ett välbehövt bad så sa han "Mamma, idag har varit en såndär jättebra dag! Jag är så glad att jag nästan inte orkar säga det!"

Amor Vincit Omnia & Glöm inte att göra någon glad idag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar