fredag 22 april 2011

astma

Hugo hade feber på måndagskvällen så han var såklart hemma från dagis på tisdagen, men ingen direkt feber och ganska pigg. Onsdagen piggare och sedan slog det till med en hemsk hosta på torsdagen. På kvällen fick han av Maltes medicin och det rosslade till och släppte lite. I natt/morse insåg jag att jag måste ju hämta ut Hugos egen medicin, för nu behövs den verkligen. Så iväg ner till apoteket och hämtade ut airomir och pulmicort. Nu kör jag honom enligt min "doktors" ordination och jag hoppas att han blir bättre! Jag är faktiskt lite orolig, för nu på kvällen var han varm igen. Jag hoppas febern försvinner, då kan man handskas med hostan utan "superoro" ialla fall.

Imorn bär det ju iväg till Livet på Landet; vi ska ta tåget till Eskilstuna och hälsa på Rigmor & Anders och alla djuren. Det ska bli skönt att få andas superfrisk luft och bara vara. Ska bli ett äventyr bara att åka tåget dit.

Pratade med mamma en stund idag oxå, det var skönt att höra hennes röst, saknar henne här hemma!

Den här veckan har jag blivit tankad av min oljesticka, flera dagar. Han är så grym! Även om jag bara har hängt runt benen på honom på jobbet och i garaget så har det varit skönt att bara andas samma luft som honom! Han ger så mycket energi så att man undrar om han får nån kvar till sej själv!

Nu ska jag knyta mej och krama Mackes kudde hårt!

CARPE DIEM!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar