tisdag 5 november 2013

HÅL I BUBBLAN

Axplock ur dagens kunskapsinhämtning; när bägaren är full rinner den över, att det är lättare att vara arg än att vara ledsen, att sorg är något man måste arbeta aktivt med, att medvetenhet är bra, att muskler knyter sig när det blir "för mycket".

Har haft en bra dag på jobbet, fått tvättmaskin, torktumlare och en trasig diskmaskin installerat. Tvätt/tork funkar som smort! Tystgående och snabba, ett + är ju att det dessutom blir rent!

En session hos naprapaten också... knutarna i mina muskler sitter djupt och låsningarna hårt, hrm... Mycket obearbetat skit sitter fast i min kropp. Jag som trodde att jag hade gråtit klart, men det var visst en pappa som gick bort också. Den sorgen har knappt fått en enda tårkanal att svämma över. 
Jaja, hur som helst så ska min kropp nu bli hel igen och homogen med mitt psyke (kan man säga så?) 
En sjukt bra naprapat har jag iallafall fått tag i! 

Nu nanna kudde - morgondagen innehåller ett utvecklingssamtalsmaraton utan dess like! Blääää, men skönt när det är över!

Memento vivere!







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar