måndag 19 december 2011

Lillejul i Eskilstuna

I lördags så packade vi in oss i mormors bil och åkte till kusin Thomas & hans fru, Cina  på Övlinge Gård för att fira lillejul med min faster och farbror. Dom bor bara 12 mil bort men vi ses så himla sällan. Konstigt egentligen, jag är ju uppväxt med Thomas som storebror och Rigmor & Anders som "extra" föräldrar.
När vi väl kom dit började några snöflingor falla - mysigt!
Barnen var gladare än gladast - huset är så stort så att leka kurragömma är ju hur kul som helst! Det var full rulle hela tiden, glögg och pepparkakor med Cinas supergoda ädeloströra, middag vid bordet; en jättegod burgundisk gryta och även tomtebesök, såklart!



Barnen väntar på Tomten


Thomas har även fått ordning på biljardbordet! Där hängde alla barnen (läs: även Tobbe & Thomas) hela kvällen och hela förmiddagen på söndagen.


Sen kom Tomten


Och han hade med sej precis det Hugo önskade sej, Star Wars - here we go again!




Idag skall jag skriva en omtenta på vokabulären.... wish me luck, I so need it!


Har sovit som en prinsessa brevid min prins - utvilad och glad. Känner att det gör inte ens något att bilen kommer vara frusen och täckt med snö när jag kommer ut... det ordnar sej! Allt ordnar sej! I am ready for the day!

Amor vincit omnia


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar