fredag 9 september 2011

Må bra ---> ett axplock

"En stark förälskelse kan kännas som en drog. Och det är ingen slump. När vi blir kära aktiveras hjärnans belöningsområde och bland annat dopamin frigörs. Det ger en allmän må-bra-känsla, och kan i större mängder ge känslor som liknas vid kraftig eufori."

"Studier vid Stanford University har visat att förälskade personer kan uppleva samma lindring som smärtstillande tabletter ger. Och detta enbart av att titta på personen de är förälskade i."

"Vill du slippa höstens förkylningar är sex den bästa medicinen. Har du sex minst en gång i veckan kan din kropps nivåer av sjukdomsbekämpande immunoglobulin i blodet öka med 30 procent."

"Underskatta inte sex som träningsform! En maratonsession kan både öka konditionen och trimma musklerna."

Jaja, läser man kan man konstatera att kärlek & sex är bra för typ allt... men mest tycker jag det är bra för att man mår så bra! Kanske är det dom menar i alla sina artiklar?

Alltså; jag kommer aldrig mer ha huvudvärk, behöver aldrig börja träna, kommer aldrig få en hjärtinfarkt, aldrig mer vara stressad och dessutom aldrig bli förkyld! BARA för att jag är så himlans kär och lycklig i min relation med min älskade, älskade, finaste, bästaste Marcus Eriksson!!! Du är sååå himlans bäst!

Helt fantastiskt ju!



Love you, babe!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar